AB 130 INDEPENDENT STUDY OPTION

Esteemed Parlier Unified District Community,

Per state law, districts are required to resume in-person instruction and will no longer continue distance learning. For students who are not yet ready to return to full in-person instruction, Parlier Unified School District will offer a long-term independent study program, consistent with the recently enacted state law, AB 130. 

As part of the independent study program, students will receive access to standards-aligned content and courses required for graduation. This may include independent assignments, reading, computer-based activities, and meetings with their independent study teacher as outlined below. 

  • For Grades TK - 2:  Students will meet virtually with a teacher 4 times per week. 
  • For Grades 3 - 8: Students will meet in person with an independent study teacher for one hour, twice per week. 
  • For Grades 9 – 12: Students will meet in person with an independent study teacher for one hour, once per week.

If you are interested in exploring the Independent Study program for your student, please contact his/her school.

Please note: To initiate the independent study option, it is required that the parent and the student meet with the current site principal to review the process in depth.

For more information, please review our Frequently Asked Questions document. 

--------------------------------------

Estimada Comunidad del Distrito Unificado de Parlier, 

Según la ley estatal, se requiere que los distritos reanuden la instrucción en persona, y ya no continuarán con el aprendizaje a distancia. Para los estudiantes que aún no están listos para regresar a la instrucción en persona, el Distrito Escolar Unificado de Parlier ofrecerá un programa de estudio independiente a largo plazo, consistente con la ley estatal recientemente promulgada, la AB 130.

Como parte del programa de estudios independientes, los estudiantes recibirán acceso a contenido y cursos alineados con los estándares requeridos para graduarse. Esto puede incluir asignaciones independientes, de lectura, actividades basadas en computadora y reuniones con su maestro/a de estudios independientes como se describe a continuación.

  • Para los grados TK a 2: los estudiantes se reunirán virtualmente con un maestro 4 veces por semana.
  • Para los grados 3 a 8: los estudiantes se reunirán en persona con un maestro de estudio independiente durante una hora, dos veces por semana. 
  • Para los grados 9 a 12: los estudiantes se reunirán en persona con un maestro de estudio independiente durante una hora, una vez por semana.

Si está interesado en explorar el programa de estudio independiente para su estudiante, comuníquese con su escuela.

Tenga en cuenta: Para iniciar la opción de estudio independiente, se requiere que el padre y el estudiante se reúnan con el director/a actual su sitio escolar para revisar el proceso con profundidad.

Para obtener más información, consulte nuestro documento de Preguntas Frecuentes.